A linképítés az online marketing egyik fontos eszköze a megfelelő vásárlói célcsoport elérése érdekében. Akár a szolgáltatói, akár a marketing szolgáltatást igénybe vevő oldalon helyezkedik el az ember, fontos lehet megérteni ennek jelentőségét.
Először is a linképítések kapcsán talán kezdjük azzal, hogy mit is jelent maga a „link” kifejezés. A link, vagyis hypertext két weboldalt, vagy egy honlapot és annak aloldalait hivatott összekapcsolni, mint egy jól meghatározott, pontos lakcím. Ennek a segítségével jutunk tehát el egyik internetes címről a másikra. Mint egy jól egybefűzött nyaklánc esetében, úgy itt is a weboldal egyes elemei vagy részei szorosan kapcsolódnak egymáshoz, egyik szem után következik a másik. A linképítés tehát nagyon fontos eszköz a keresőoptimalizálás világában, ugyanis a megfelelő minőségű és mennyiségű linkkapcsolatok alkalmazásával tudjuk pozitívan értékelni a weboldalunk elemeit a keresőmotorok rangsorolásában, ami jelentősen megnövelheti a forgalmat és a konverziók számát.
A különböző linkek gyűjteménye adja tulajdonképpen a világháló alap struktúráját, mintha csak a régi vaskos telefonkönyvekre gondolnánk. A hajmeresztően sok találat közül azonban ki kell tűnnie valamiképp a mi weboldalunknak ahhoz, hogy eredményt is tudjunk realizálni. Na, erre a célra van a hatékony linképítés. A Google keresőmotor algoritmusa ugyanis tudja, hogy a különböző linkek mögött lévő webhelyek milyen tartalommal rendelkeznek, és számára a linkekből adott bizalmi jelzések sem elhanyagolhatóak, amikor a releváns információ és a webszemét különválasztásán ügyködik.
Ma a professzionális linképítést tulajdonképpen a SEO, avagy a keresőoptimalizálással foglalkozó szakma feladatai közé sorolják, amely megfelelő hozzáértés esetén jelentősen segítheti a különböző webhelyek elérését.