A céges logó szerepe a márkaépítésben

A színek, a betűtípusok és a szimbólumok mind eszközei lehetnek annak, hogy a vállalat kifejezze az értékeit és a tevékenységének lényegét

Egy vállalkozás arculatának egyik legfontosabb eleme a céges logó. Nem csupán egy vizuális jel, hanem a cég vagy márka identitásának a közepe és megjelenítője. Azonnal felismerhetővé teszi a céget, ezért a jól megtervezett logó hosszú távú befektetés.

A színek, a betűtípusok és a szimbólumok mind eszközei lehetnek annak, hogy a vállalat kifejezze az értékeit és a tevékenységének lényegét. Például a technológiai vállalatok logója gyakran modern, minimalista dizájnt használ, míg egy kézműves, bio élelmiszereket gyártó egyéni vállalkozó valószínűleg egészen más jellegű logót fog használni. Ennek azonban tudománya van, vagyis érteni kell ahhoz, hogy egy adott cég küldetéséhez, filozófiájához, tevékenységéhez melyik betűtípus, milyen szín, és milyen dizájnelemek illenek. Ezeknek mind összhangban kell állniuk egymással is, és valóban ki kell fejezniük a céget vagy vállalatot. A logó ugyanis olyan a cégnek, mit az aláírás az embereknek. Egyedi, csak rá jellemző.

A céges logó szinte mindenre rákerül, az e-mail láblécétől kezdve a csomagoláson át minden egyes termékre, az üzlet vagy az iroda homlokzatára és a belső falra is akár. Sőt, igen gyakori, hogy a logó színeit nemcsak a cég arculati elemeihez használják fel, hanem az épület dizájnját, berendezését, annak a színeit is ahhoz igazítják. Éppen ezért fontos, hogy a céges logót olyan hozzáértő szakember tervezze meg, aki tisztában van a színek pszichológiai hatásával, a szimbólumok jelentésével, a betűtípusok által keltett stílushatással. Vagyis, aki meg tudja tervezni azt a logót, ami valóban a cégé lesz.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük